Kaliteli Uyku İçin 3 Madde

bs1.jpg

Kaliteli Uyku İçin 3 Madde

BİRİ KALİTELİ UYKU MU DEDİ?

Çek Hane Halkı Paneli Anketi’nin 2018-2020 verileri ve PLOS One dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre gün içerisinde verimli ve aktif olabilmek için uykunun süresinden çok kalitesi önemli. Daha önce yapılan araştırmalar da kişinin uyku kalitesini direk olarak ruh haliyle bağdaştırıyordu, ancak son yapılan araştırmalara göre uyku kalitemizin değişkenlik göstermesinin nedeni sosyal jet-lag. Sosyal jet-lag sendromu dediğimiz olay ise uyku saatin de ki düzenin bozulmasından kaynaklanan bir durum. Uyku kalitesinin düşük olmasının birçok nedeni olabilir. Bunlar; sigara içme, kilo alma, uyku apnesi, stres, egzersiz eksikliği gibi yaşam tarzı faktörleri ve finansal zorluklar, ilişki sorunları, evlilik mutsuzluğu, sağlık sorunları gibi psikososyal stres faktörleri, uykunun hem uzunluğuna hem de kalitesine büyük ölçüde etkileyebilir.

Peki uyku kalitemizi nasıl yükseltebiliriz?

1. UYKU SAATİNDE DÜZEN OLUŞTURUN

Hemen hemen haftanın her günün de uyku saatlerinizin birbirini takip etmesi gerektiğini unutmayın. Kaliteli uyku ve sosyal jet-lag sendromuna kapılmamanız için istikrar şart.

2. KARANLIK VE GÜRÜLTÜSÜZ ORTAMLAR TERCİH EDİN

Vücudumuzun uyku moduna geçebilmesi için beynimizin uyarılmaması gerekiyor. Her ne kadar gözlerimiz kapalı olsa da göz kapağımız etraftaki ışığı algılayabilecek incelikte. Bu nedenle olabildiğince karanlık ve sessiz ortam, uykuya dalma aşamasında ve sonrasında önemli.

3. DOĞADAN YARDIM ALIN

Son yıllarda artan klinik çalışmaların sonuçlarına dayanarak, lavantanın bilhassa uçucu yağının rahat uyku için, teskin edici, stres belirtilerini azaltıcı, canlandırıcı etkisi olduğu kanıtlanmış. Öyle ki, lavanta yağı masaj yoluyla vücudumuzun belirli bir bölgesine uygulandıktan sadece 19 dakika sonra kandaki en yüksek seviyesine ulaşır. İnsanlar üzerinde yapılan bilimsel çalışmalarda, bu kimyasal maddelerin uyku kalitesini artırdığı ve kaygıyı azalttığına dair bulgular elde edilmiş. Elde edilen bilimsel verilere dayanarak yatak odanızda lavanta bitkisi yetiştirebilir, yatmadan önce lavanta yağı ile kol, ayak bileklerinize ve kulak arkalarına masaj yapabilirsiniz.

İkinci bir öneri ise doğal taşların insan enerjisi üzerindeki etkisinden olacak. Rahat bir uyku için insan enerjisi de çok önemli. Doğal taşların atası olarak kabul edilen ve enerji düzenleme, aura temizleme gibi özellikleri olan Kristal Kuvars taşı uyku kalitenizi yükseltirken faydalanabileceğiniz bir doğa harikası.